BootyBand leg day training billen

De wetenschap achter het creëren van de beste billen

Als je doel is om sterke, mooiere of vollere billen te krijgen. zorg er dan voor dat je eerst de juiste informatie en kennis hebt. Laat mij dan jou nu in dit artikel precies vertellen wat je hiervoor zou moeten weten. 

Manieren van trainen 

Slim trainen en weten wat je doet is belangrijk. Bij het spiergroei proces zijn er drie aspecten die van belang zijn. Dit zijn: 1) Stress: een kracht die wordt uitgevoerd. Dit is het moment waarop je veel kracht moet zetten, denk hierbij aan het omhoog komen tijdens je squat. 2) Metabole stress: de verzuring in de spieren, denk hierbij aan de ‘pomp’ en de ‘burn’ die je voelt. 3) Spierschade: denk hierbij aan spierpijn. 

Daarnaast zijn er verschillende manieren om de juiste spanning op een spier te zetten waardoor een spier gaat groeien. Het voorover buigen bij een hamstring-stretch (Deadlift), wordt een passieve spanning genoemd. Het buigen of samentrekken van een spier, denk hierbij aan het naar beneden en opkomen van een hip thrust, wordt een actieve spanning genoemd. 

Manieren van trainen voor de perfecte bil - leg day

Maak een verdeling van excentrische en concentrische bewegingen

Als laatst is het van belang om gedurende je leg day af te wisselen tussen excentrische en concentrische oefeningen. Excentrisch betekent het langer maken van een spier. Concentrisch is juist het tegenovergestelde, hierbij trekken de spieren samen. Hieronder een paar handige voorbeelden die niet te missen zijn gedurende jouw leg day. Hier is een goede verdeling te zien tussen excentrische en concentrische oefeningen:

  1. Squat
    (zowel excentrisch als concentrisch)
  2. Hipthrust
    (zowel excentrisch als concentrisch)
  3. Deadlift
    (zowel excentrisch als concentrisch)
  4. Kick-Back
    (alleen concentrisch – bilspier trekt samen)
  5. Leg-curl
    (alleen concentrisch – het samentrekken van hamstring)
  6. Leg-press
    (alleen concentrisch)
  7. wall-sit
    (alleen excentrisch)

Zoek jij nog een leg day schema? nou, dan heb je geluk want de oefeningen hierboven garanderen voldoende afwisseling van alle manieren die essentieel zijn bij het spiergroei proces. 

In het vervolg-artikel “effectief trainen” lees je meer over hoe je moet trainen.

Heb je meer vragen over dit onderwerp? stuur mij gerust een bericht via Instagram! (link onderaan)

Met sportieve groetjes,

Kim Dauwe
https://www.instagram.com/k.imd/

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Shopping Cart